GreveLandsby.DK

Forum for Greve Landsbys beboere
Dato og tid er lør sep 30, 2023 10:38 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked

IT hjælp til ældre (60+) fra MIT-ældre projektet

Ældresagen Greve har sammen med Greve kommune igangsat et projekt, der har til formål at imødegå det problem, at det er besluttet at alle henvendelse for borgere til kommunen fra 2015 vil blive digitale.

Se om projektet - klik herunder

http://www.greve.dk/mit%c3%a6ldre.aspx
Eller
http://www.e-pages.dk/nordad/2424/

Formålet med MIT Ældre Frivillig Korps - Støtte til ældre i egen bolig og foreninger

At sætte ældre borgere i eget hjem i stand til via PC, tablet eller smartphone at kommunikere med kommune, stat og bank.
At finde ældre borgere via foreninger som ikke har IT viden eller udstyr i øjeblikket. Derefter at yde en indsats sammen med foreningen At få de ældre til at komme i gang med at bruge IT.
At støtte Netcafeer & IT Værksteder der er etableret for ældre med frivillige der kan vejlede disse. Vi vejleder f.eks. på Karslunde og Tune bibliotek tirsdag henholdsvis onsdag kl. 13-15.

Hvis Du kender nogen ældre borgere i Greve Kommune der kunne have behov for hjælp til at komme i gang med at benytte IT (naboer, familie, venner) så henvis dem venligst til os.

Henvendelse om hjælp i Greve Landsby ske til undertegnede, men selvfølgelig også til Kommunen eller ældresagen, som det ses i ovennævnte links.

Henning Jakobsen
Vesterbjerg 14
2670 Greve (Landsby)

Mail :    henningjakobsen1@gmail.com
Mobil : 29656559

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg